Followers

Friday, May 6, 2011

Q n A: cara nak dapat idea buat entry



aku sure..ramai antara korang akan jadik blur bile masa nak updated belog kan ?ye dok ?bile korang dah blur..orang pun start lah menggeledah belog orang lain n memulakan proses copy n paste..tak baik buat mcm 2 ok..orang tu dah penant2 pikir..so..nie adalah care2 nak dapat idea buat entry :



i ) FACEBOOK.

-samaada korang sedar ataupun tidak..FB banyak menyumbang kepada beloger-beloger..bagi yang memang kaki intenet..yang dok online 24 jam FB tuh..gunakan STATUS UPDATED yang kawan2 korang buat 2 as idea untuk buat entry..senang kan ? just kenelah guna kreativiti anda sendiri untuk menjadikan interesting

contoh:
 

http://deannasyaqieza18.blogspot.com/2011/05/mamaorang-dah-tak-ada-masa-dah-nieorang.html

entry kat atas 2 baru di-updated semalam..dapat idea bile bace satu status nie..saya cuma perlu mengaitkan dgn diri saya n jadikan die kreatif..tambah2 lah sikit even xbetulpun..sapa yang kisah betul ke tak ..janji cerita 2 interesting n dieorang senang nk bace..




ii ) DRAMA N FILEM..

aku sure..korang mesti tengok TV kan..so..gunalah kelebihan tuh..dari apa yang korang tengok..korang olah lah dalam bentuk penulisan..selit2kan diri korang dlm situation 2..orang bukan pedulu betul ke tak..


kalau orang rase tak puas hati dengan jalan ceria tuh..buat je entry pasal tu..tapi janganlah kutuk kaw-kaw..la nak kutuk kaw-kaw pun bagi alas sikit..  < < <  yg nie aku selalu buat....


contoh :


http://deannasyaqieza18.blogspot.com/2011/05/aku-curang-dgn-black-aka-talharberalih.html


tak sampai satu jam..enty nie dah jadi popular post..kene pandai olah n syko sikt arghh






III) PERSEKITARAN...


nie antara step paling senang..just see apa yg terjadi around u..and tulis.kalau nak interesting lagi..snap-snap ah pic sikit.baru sedap orang nak baca..




contoh :


http://deannasyaqieza18.blogspot.com/2011/02/second-night-without-him.html


entry nie yang membuat belog aku dikenali..cewaahh ! hahaa..aku just snap2 gambr je ape yg ade time 2 nk bg tulis sikit-sikit..








MAJULAH BLOGGER UNTUK NEGARA  !




No comments: