Followers

Friday, April 15, 2011

BoboiBoy VS Upin Dan Ipin..



aku tahu..cite boboiboy nie dh lame dh ditayangkan kat tv..tpi sebab aku nie sngt2 jarang nak tengok cte katoon-katoon nie..so..aku taktahu lah cite boboiboy nie wujud..selalu ngadap cite upin dan ipin jerk..anyway..cite boboiboy dah smpai episode ke-5..persoalannye..kenapa n mengapakah aku rase cite boboiboy nie and upin n ipin mcm ade something yg same..takpercaye????lett see this  :



BOBOIBOY EPISODE 1...





UPIN DAN IPIN EPSODE BASIKL BARU...





ok2..ape yg same?? aku tak tahu lah telinge aku nie ade masalah ke apeh..tapi aku rase lah kan..suare boboiboy n suare  upin ipin tuh macam same jerk..kan?/kan?? ke boboiboy gune suare budak yg sama mcm dlm upin ipin tuh????persoalan yg memang akuh nk tahu jwpn die..



pendapat akuh  : :





@  cerite boboiboy nie nmpk most of peralatan yg die gune peralatan canggih..senang cite ah..korang ce tengok citer nie..and perhatikan dkt kedai tok abas..bukan main power lgi barang die gune..

@ cerite nie ade juge unsur-unsur mengarut..such as alien-alien tuh..but , whos care right???name ktoon..dlm mengarut-mengarur alien tuh ade jugak part-part kelakar and ade jugak part-part yg dpt bg pengajarn dkt adik-adik yg tengok cite neyh..

@ akuh rase penerbit cite neyh mnyokong penuh gagasan 1 Mas ( xleh blah ayt akuh)..coz..semua kaum ade dlm cerite nie..yg bestnyerk..kaum-kaum tuh kwn baik..seronok tengok cerite mcm nie..dh lah katton-katton die belake comel.geram seyh !!!!!!








@ mcm cerita boboiboy most of peralatn canggih-canggih..and kawasan pun dalam bandar...bandar yg moden giler weyh...tapi dlm upin ipin  lebih kepada kawasan kampung..kadang-kadang rase real lah pulak kawasan kampung tuh..cantik giler..

@ grafik n animasi dlm citer..waa ckp sama lu..power giler babiiii weyhhh !!!!!!!! P.E.R.F.E.C.T

@ setiap episode jalan cerita die agk menarik n kelakar..and setiap episode mseti ade msg yg nk disampaikan..

@ upin n ipin bukan cerita bersambung.maybe..ade lah..episode yg bersambung..but xlah panjang sngt..







conclusion is..akuh xtaw sejak bile akuh jadik pengritik cerita katoon-katoon nie.hkahak..bukan..conclusion yg sebenar..malaysia sedang menuju ke arah kejayaan ! hakhak..ayt giler tuh..to sape-sape nk buat cerita katoon-katoon nie aku suggest kan gune lah karakter yg kelaka-kelaka n bkn karakter yg bisu n sekadar menggunakan pergerakan untuk buat org ketawe..so bored ok !

No comments: