Followers

Monday, April 11, 2011

suri rumah yang 'berjaye'..



ye ! aku nie seorang suri rumah yang xkahwen lagi n xdek anak..aku juge seorang suri rumah yang sangat-sangatlah 'berjaye'..hakhak..while waiting nak start belaja balik.stay at home jek.jadi suri rumah.Antara banyak2 benda.yang paling aku suka buat..MEMASAK ! yeiii !excited gile nak makan..lagi rase seronok sebab dapat bagi mama n papa makan setelah penat kerja..rase mcm satu kepuasan lah..so.menu hari nie..



ayam masak merah versi Deanna..hakhak..ye ! versi aku ah.sebab aku yg masak..xkan aku masak jadik versi kau pulak..banyak cantik muke kaw !





ye !nie lah ayam masak merah uh..aku pun mintak ah kawan aku belakang rmh uh rase..wahy ! die kate..rase chicken chop 2.hakhak ! memang lah sb aku terlebeh letak sos tiram.n ajinamoto..actually mau letak garam..tapi aku xtaw beze grm n ajinamoto..so aku g tarok lah ajinamoto belake !hakhak..hiasan 2 aku suke letak sb nk nmpk penuh..anyway..thaks to Dik Pah sb membantu.hakhak !serius !aku xtaw rase bende.xnak rase.haha








nie pulak kentang goreng..aku pun xtahu nape aku masak bende uh..hakhak..kentang nie korang kene rendam dgn grm + ajinamoto lame2 , tupun kalau nk sdp ah..then..masak ah..kalau nk sedap mkn lah dengan sos chicken chop.sos die tuh korang tibai je buat.hehe..jnji kene ade rase msin2 n pedas.... * resepi aku reke-reke*...hahahaa










ok2..untuk penuhkan meje..aku pun buatlah desert.full choclate moist kek n marble kek yg aku buat 2 hari lepas..aku letak dlm oven dulu..sebab nk lembut kan die..nie kire desert ah.. * gambo rosak2..handpone jatuh at dlm singki td.haha..2lah..sambil masak smbil ckp tepon *







2jam lebeh di dapur..so..taraaaaaaaaaaaa ! khas untuk mama n papa...ateh tak tahulah rase ape.haha..dik pah syg..nt kak za masakkn untuk kamu berbuke kang.hakhak...



pagi2 dh bgun n jalankan keje as suri rumah yg 'berjaye' ! kemas-kemas rumah.sidai kain..and mcm2 lah..tapi xpernah rase penat.. : )..rase seronok pulak buat seme neyh...*kalau mood ok sonok ah..la badmood..penyapu pn xpandang *

No comments: