Followers

Friday, April 1, 2011

percubaan pertama : berjaye !



percubaan pertama..memasak tanpa ada mama kat rumah...berjaya ! yehhh !masak ape?masak telur masak merah..fuhhy! my fabvourite tuh..sebelum nie..asyik order je kat mama..then.mama lah masak.tp mlm smlm.dah berguru dgn Sharifah Nur Atiqah Al-Habsyi..seme dik pah dah bagi,pening dik pah.hahaha..









 dik pah kate..nanti kalau nk blender bawang tuh.letak sikit jer air..sebab nanti cair..sebab aku nie terlebeh pro..aku g letak bnyk air.then lepas blander tuh..start lah gelabah...sampai kakak aku pun jadi blur tengok aku masak..sampai die xtaw nak ckp ape2..haha..














dik pah kate..gune cili boh..tapi aku xtaw mane mama letak cili boh kat dapu ( namapk sngt jarang g dapur)r.yg aku jumpe cili kering.so..dik pah kate..buang bijik die n blender lame2..bia biijik tuh hancur..aku nak jimatkan maselah konon..aku g blander sekejap..hehe..then..bile dah nk tumiskan sekali..tetibe aku nampak..'wayhh ! banyk giler bijik2 neyh..cm ne nk buat nie'..aku msk jelah..hehe..bukan org nmpk pun..












dik pah kate..telur tuh kene goreng..then aku dgn bijak nye..goreng lah telur tuh..lame gilak tunggu..nape telur nie xgaring2..pikir punye..pikir..ok2..minyak xletak..hahaha..















nilah jadiknye..bileorg xpernah masuk dapur n memasak..memasak.haha ! bende senag jadi susah..bape banyk pinggan mangkuk aku gune pun aku tak tahu..hehe..sumpah ! la mama aku nampak n tengok aku masak..sah sah kene beleter..haha..bersepah giler weyhh ! cm nk kenduri pun ye aku tengok..









taraaaa !!!!!! telur masak merah..heheh..sebab nk nampak banyak aku pun g letak lah fishcake n bola ikan lebeh kenduri semalam..hehe..so !nilah jadiknye..aku tahu..korang tengok pun xselere mkn kan??hahah...tapi..serius..aku rase sikit pun.dah berair mate..pedas giler wow ! tapi sodappp ( angkt bakul sendirik )...




tengah-tengah kelam kabut tadi..aku xperasaan..kain nie aku letak kat tepi api..hehe..ape ag..terbakor lah weyhh ! aku siap menjerit ag 'bomba..bomba !'haha ! so,mama..kain kat dapur dh tebakor sehelai..esok2..tebakor belaka lah kain kt dapur la ateh memsak.hehe

dik pah..mekaseh syg..hehe..sian u..bape kali entah i kol u..bawang merah n bawang besar pun kak za tak tahu.hehe.mekasih chef pah ! hahha



aku bangge giler weyh dapat mask bende nie..sebab aku masak sorang2..xdek org tolong weyhh ! mcm org gile kat dapur..heheh..bangge neyh..bangge neyh..


is say after aku antr gmbr :  nie telur ke apeh?bakpe rupe die gitu??huduh giler..nie kalau mkn nie xmati ke?/takut nk mati sebab masin jerk..hahahaha

No comments: