Followers

Thursday, April 7, 2011

mission completed !!





misi berjaya !yehhhh ! saat yang ku tunggu-tunggu..so ,kepada sape-sape yg selalu kate..

'alah..deanna 2 anak manje..mane pernah masuk dapur..'


'reti ke tak awak nie masak ateh?'


'deanna memasak ? kerat jari la aku weyhh ! '


korang xkan boleh cakap mcm 2 lagi..sebab ape?sebab aku dah maju beratus-ratus tapak * sambil angkt2 kening *..kali nie aku dah pandai buat kek..even baru belajar buat 2 jenis kek : kek marblen kek coklat ( aku xingt name kek nie bnde )..haha..dh maju lah 2 kan?kan?kan??






: : shopping time..actually..Kak Nana..tukang mengajar nak ikut aku n niza beli barang.tapi sebab nak tunjuk'pandai'..kiteorg pg lah shopping  sendri..rasa mcm dh BESAR dh weyh !  ...





: : and yg lebeh memalukan n menyakitkan hati..bile telur yang kiteorg beli 2 telur BUSUK ! satu sarang tuh telur busuk ! wa-ter-park betol lah ! melayang RM10 akuh !   : :




: : aku xtahu pe motif aku snap pic nie..motif??? motif ???  : :





: : ok ye..puan-puan sekalian..before start buat kek..bnde petama yg korang kene buat..alaskan dulang-dulang or bekas-bekas yang nak digunakan untuk membakar kek tuh dengan paper..kalau xdialas,nanti melekat pulak kek atas tuh  : :







 : : antara proses nak buat kek marble..kalau korang nak cantik..korang bleh lah gune bape banyak kaler pun.nak buat cam pelangi pun boleh.. : :



: : dah buat2 tuh..maka terhasillah due kek nie..belah kiri : kek marble , kanan : kek coklat ( belum ditoping )



: : D'SAH FAMILI ...syg gile..along,angah,ude,adik xdapat makan..huhu..tula..sape suruh korang xbalik umah..papa? ehm..kalau papa balik dr  'outstation' awal dpt ley merasenye.. : :


: : made by NIZA..kebetulan..bezday adik niza..hazeeq hari semalam.so..hazeeq..kak Yana nk wish nie..hapy bzday..sweet 12 ; ;






antara bahan-bahan yg diperlukan untuk buat 2 jenis kek nie :

p\s : bahan2 yang aku bg nie cukup untuk buat 2buah kek coklat n 2 buah kek marble..that men 4 buah kek..next entry aku akn tunjukkn cara nak buat kek2 nie secara detail..sekarang korang kene belaja cari bahan2 nie dengan BETUL !

@ 500 gram butter

@ tepung naik sendiri 2 kotak

@gula kastor - 4 kampit

@ esen vanila - 1 botol

@ telur - 22 biji

@serbuk koko  - jenama VAN HOULTON - 1

@ susu pekat - 1

@ susu cair - 1

@ coklat masak - 500 gram..



* * kos untuk semua barang2 nie RM50 ke bwh lah  * *





: : wayh ! gile-kentang-leyek ! baru buat 2 jenis kek dah rase bangge gile-babi weyh ! haha..mama kate sedap..: )..incik iskandar kate..ade kemajuan..abj sham jpj kate..u did a very2 gud job..khairy said..nmpk sedp..to..


dear dik pah :kalau sempat esok kak za jmpe dik pah.kangen kamu.xmau sedey2.. : )..muahx..muahx!

No comments: