Followers

Tuesday, February 22, 2011

percubaan pertama..

aisy ! tibe2 jew jari-jari neyh ringan jer mahu bukak laptop and updated my second entry untuk hari ini..actually..dapat ilham (wah ! ilhm gituu) , nk buat entry pasal percubaan pertama neyh when one night tue..tengah cakap2 telefon dengan my sym.he ask me to write about this..almaklumlah..dduk jauh sngt yerk-haha-so..sb sy syg my sym -hahah..ye ke? - n untk memenuhi prmintaan my sym itu..maka..saya pun merealisasikan lah hajat die tuh  -haha ! xboleh blah ayt -


ok ! actually..nak cakap nie kali ptame saya drive kerete pon tak boleh..coz..before nie pernah gatal-gatal tangan drive kereta..tu pun waktu stay with my sueqa..1 week stay with her..one week lah sy jadi pemandu 'haram'-haha- so..kereta berplat  CCP2210 -model saga type baru-colour merah-auto ( detail tahu) menjadi sasaran saye.haha! ok2..so..senang citer..this is my firts time drive..but manual ! manual !










: : kereta ber-plat  ccq **** menjadi sasaran saya ! haha..firts cabaran drive kereta manual neyh asyik mampos saje ! tensen giler..cabaran kedue bawak kereta manual neyh..when saya asyk lupa nak tekan clash..haha ! sebab auto xdek clash ! 10 kali bwk..10 kali lupa nk tkn clash.yg xleh blah..boleh pulak tanye.. 'kak zura.napa kete neyh xjalan ? rosak erk ? ' ..haha! dh tanye solan gitu..pe ag..hambek kau ! kene sekali beleter.haha..cabaran ketiga..menukar gear.bab tuh saya lemah..haha!time mahu tukar gear je..comform..kelam kabut..kete pun jadi terhuyun-hayang..bak kate kak zura..cam org mabuk bawak kereta..-haha-  : :









: : : yuhuu ! bab bukit-bukit neyh i suker..hahah ! firts try..mg sngkut lah..yer lah..nk kene jage clash ag..handbrake..brek..dulu kan..waktu firts time belajar nek bukit..dok ketaweken diri sendri jerk-haha !-
ye lah..kak zura mintak nek bukit..saya..smpai2 ats bukit jerk..xsmpat nak tkn trnkan hnbreak , ..zuuuzz! kete pun turun bukit..hahah !so..pe lagi ! dlm kete tuh dok mentertawekan diri sendiri lah ! haha..sekarang?alhamdulillah..dah masuk kali ketiga belajar..xdek lagi kes macam tuh..xdek dah nak mentertawekan diri sendiri atas kebodohan diri sendri and kelalaian diri sendri.. ( wah ! banyak nyer diri sendiri)..  : : :







 : : parking time ! jujur ! saya paling x suka bile kak zura mengeluarkan kata-kata ini everytime blaja kete.. : : 

'deanna anak pak amid ! meh sini..hari nie kite belajar parking ok .. '

what!? hate it !!!!bile saye kate..

'ala..kak zura..the next day lah.. '

kak zura pun mengeluarkan lah telefon bimbitnye yg berjename blckbrry 2 warne merah tuh.... ( tu sign mau kolling2 my papa )-ishy2!

ade a few reasons why i hate parting time...
firts..sakit tangan maa mahu pulas stereng..dah lah kene pulas habis..sampai kudrat neyh xdek tahu..nak tercabot tgn deng !bukan tuh jerk..everytime nak  buat parking jerk..mesti kene bebel..bukan ngn kak zura..tapi dgn cikgu2 yang ada time tuh..panas tinge !

second : evrytme mahu buat parking jerk.mesti ade mamat ncem skodeng  ( flirty2 mood)-haha..
bile langgor tiang jerk..kompom..sampai habes2 sore diorg ketawe..sakit tol hati..jatuh saham-hahahaha!-

third : evrtime buat parking kan..mesti dok langgor tiang smpi jatuh tergolek-golek tiang tuh..tak 1..3 tiang..adesh !kalau tak langgr tiang pon mesti tiang tuh dok bergoyang..if mau lls ujian jpj..lnggr tiang even tiang tuh brgoyang-goyang un xboleh ok ! waktu firts buat parking kan..kan..kan..bukan takat tiang jer langgr..cikgu2 aku sekali aku langgor..haha..xsmpt tekn brek..kak zura kata..undr slow2..aku neyh..g tibai undr laju2..haha...!  ( x citer kat sape2 pun trmaksud papa n my sym )..kali ketiga belajar pun still xleh buat parking..benci2..memang lah masuk kat dm kotak parking tuh..tapi mesti tiang tuh dok jatuh saje..aisyh!


tiap kali failbuat parking...mesti saye bebel kat kak zura..

 ''akak..mcm mane lah angah saye dapat lesen neyh..saya buat parking xlepas..bapok payoh !la cm neyh kan..mesti ramai fail kan.. '

kak zura pun mseti balas balik dengan ayat yang lagi power dan dgn panjng lebor..-haha !-

'abg awk pun mcm awk juga deanna..ok jer die..lame2 dah boleh buat...senang ajar dia..xbanyak merungut..awk pun boleh buat..just jgn ckp xboleh2..neyh x..bila akak kata nk buat parking jer..start lah nak merungut..peliknye..yg lain boleh pulak buat... "


hah??saya neyh kuat merungut kerk??hahaha ! saya tahu saya kuat merungut..haah ! sebab tuh mama selalu marah saya..haha..cooiit! if angah bace entry neyh..dah kompom2 kembang2 die..haha!






: : cikgu din.asl klntn..everytime nak belajar bukit jerk kan..mesti dia ade..belum naik lagi..dia dah jerit dari bawoh..

'ank pak amid tu ha,bawk molek2..ingt tuh clash dehh..minyak toksoh tkn laju2..slow sudah..toksoh nak ngejor bende2loh..bawok relek2..toksoh gelojoh..ok dok ? '

wah ! pamos i..haha..majoroti kat JT ramai kenal papa..so..ape2 saye mau buat jerk kan..kompom de jerk pompom boy bersorak-sorak..haha!everytime nak buat bukit jerk..mesti cikgu din ade kat ats bukit..to make sure..saya tak lepas dari garisan kuning kat ats tuh..if lepas dr line kuning uh.. fail maa ! tiap kali berjaya buat bukit kan..kan..kan..saya akn kuar dr kerete..and buat muke bangge..then sit sebelah farid..and berkata..

'koe boleh buat ?! '

hahah! ye..farid memang KO bab2 bukit neyh..tapi mamat uh pro giler parking ! benci2!





: : kak najihah or kak ji.. kak ji neyh student cikgu din..time jumpa kak ji..die dah habis belajar n mau test jpj esok..kak ji lah bnyk bg support kat saya..evrytime buat parking jerk..mesti die bg kate2smngt..haha!mcm nk pgi perang kan ? kak ji jugak my fotographer ! haha..seme gmbr2 di ats die yg snap.. missu kak ji !  : :







:: kak zura.insan yang malang sebab dapat student yang kuat merungut macam saya..hah ! kak zura neyh sporting habez : :





* * untill now..baru tiga kali saya belajar bawak kete manual..tiap kali lpz bwk kete manual mesti sakit lutut..hahaah ! wish me luck ! tak tahu lah betol ke x ejaan clash tue..pakai tiabi jerk! haah : :

No comments: